سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پروژه مارکت

صفحه خانگی پارسی یار درباره

انجام پروژه CFD

    نظر

 

انجام پروژه CFD


CFD یا دینامیک سیالات محاسباتی چیست؟

طراحی و بهینه‌سازی سیستم‌های مختلف مکانیکی، نیازمند انجام آزمایش‌ها و تست‌های مختلف است. این آزمایش‌ها و طراحی‌های مجددی که در پی دارند، معمولا بسیار پرهزینه و زمان‌بر هستند و فرایند طراحی و ساخت را با چالش‌های زیادی رو به رو می‌کنند. به همین دلیل، به مرور و با بهبود توان محاسباتی کامپیوترها، تمایل مهندسان برای شبیه‌سازی فرایند‌های مختلف مکانیکی افزایش پیدا کرد. برای مثال شبیه‌سازی میدان جریان سیال را با استفاده از علم «دینامیک سیالات محاسباتی (Computational Fluid Dynamic) » انجام می‌دهند.

دینامیک سیالات محاسباتی یا سی ‌اف‌ دی (به انگلیسی (Computational fluid dynamics (CFD) یکی از شاخه های مهندسی مکانیک گرایش سیالات است که با استفاده از آنالیز عددی و الگوریتم های عددی، مسائل مشتمل بر شاره های سیالاتی را تجزیه و تحلیل می کند. در این روش از کامپیوترها برای شبیه سازی بر هم کنش مایعات و گازها با سطوح شرایط مرزی استفاده می شود.

در دینامیک سیالات محاسباتی با تبدیل معادلات دیفرانسیل پاره ای حاکم بر سیالات به معادلات جبری امکان حل عددی این معادلات فراهم می‌شود. با تقسیم ناحیه مورد نظر برای تحلیل به المان‌های کوچک‌تر و اعمال شرایط مرزی برای گره‌های مرزی با اعمال تقریب‌هایی یک دستگاه معادلات خطی بدست می‌آید که با حل این دستگاه معادلات جبری، میدان سرعت ، فشار و دما در ناحیه مورد نظر بدست می‌آید. با استفاده از نتایج بدست آمده از حل معادلات می‌توان برآیند نیروهای وارد بر سطوح، ضرایب برا و پسا و ضریب انتقال حرارت را محاسبه نمود.

دینامیک سیالات محاسباتی بصورت گسترده در زمینه‌های مختلف صنعتی و پروژه‌های مهندسی مکانیک مرتبط با سیالات، انتقال حرارت و انتقال مواد به کمک سیال بکار گرفته می‌شود. از جمله این موارد می‌توان به صنایع خودرو سازی ، صنایع هوافضا ، توربو ماشین ها ، صنایع هسته ای ، صنایع نظامی ، صنایع نفت و گاز و انرژی و بسیاری موارد گسترده صنعتی دیگر اشاره نمود که دانش دینامیک سیالات محاسباتی به عنوان گره گشای مسائل صنعتی مرتبط تبدیل شده است.

سفارش انجام پروژه CFD

انجام پروژه CFD در پروژه مارکت به صورت تخصصی توسط تیم کارشناسان مجرب فارغ التحصیل از رشته مهندسی هوافضا، مهندسی مکانیک در مقاطع دکترا و کارشناسی ارشد دانشگاه‌های برتر کشور صورت می‌گیرد. با بهره مندی از تیمی توانمند و انجام بیش از 1000 پروژه پیشرفته آماده ارایه خدمات انجام کدنویسی دینامیک سیالات محاسباتی CFD در زمینه های مختلف علوم مهندسی از قبیل مکانیک سیالات، انتقال حرارت، انتقال جرم، آیرودینامیک، توربوماشین و رشته های مهندسی مکانیک، مهندسی شیمی، مهندسی عمران، مهندسی هوافضا، مهندسی دریاکشتی سازی و غیره به شما دانشجویان و محققان عزیز هستیم.

تنها کافیست انجام پروژه CFD خود را از طریق بخش سفارش پروژه ما با در میان بگذارید. کارشناسان ما پس از بررسی جزییات پروژه CFD شما، اقدام به ارائه پیشنهاد فنی و مالی با توجه به خواسته های پروژه شما می نمایند. لذا خواهشمند است سفارش پروژه های CFD خود را به صورت شفاف با جزییات کامل برای ما ارسال کنید